Kom in i de gamla favoritjeansen

Posted by admin on February 12, 2019
Jeans, Mode

Med åldern brukar kroppen förändras, oftast med några extra kilon som följd. En del kan kämpa hela livet mot extra kilon medan andra drabbas på grund av mediciner eller förändrad livsstil. För kvinnor sätter sig extra fett främst på höfter och lår, byxorna blir alltså för små långt innan tröjorna. Och när du sitter på sängkanten och stirrar på dina favoritjeans som du kunde ha för några år sedan, finns det flera metoder du kan ta till för att återfå din gamla form.

Fettsugning

Om du har problemområden är den bästa metoden att ta hand om dem permanent. Ridbyxlår eller stora innanlår tvingar dig att gå upp en storlek eller två. Och om låren inte är proportionerliga till din midja kommer jeansen att glappa upptill. Med en fettsugning runt utsidan och insidan av låren tar du bort fettceller permanent, de kan inte komma tillbaka. Kroppen producerar inte nya fettceller, den kan endast förstora eller förminska de fettceller som du redan har. En fettsugning av låren kostar mellan 20-40 000 kr beroende på om du bara vill ta en sida av båda låren eller ta insida och utsida lår.

Du kan inte punktförbränna

Det är en myt att du kan förbränna på specifikt en plats på kroppen bara för att du tränar den. Du bränner inte bara fett från magen när du gör situps. Du tränar bara magmusklerna men kroppen kommer att förbränna fett över hela kroppen och riktar sig först mot de ställen där fettansamlingarna är som störst eller farligast. Därför kan du gå ned i vikt utan att det syns, för att fettet har först och främst tagit mellan organen där de utgör fara för kroppen.

Styrketräning

Du får igen mer av att styrketräna istället för kondition. Du kommer inte att bli en bodybuilder för att du tränar musklerna. Istället blir du starkare, slankare och förbränner fler kalorier per dag. När musklerna blir större behöver kroppen fler kalorier för att driva sig själv. Det är alltså lättare att hålla sig mätt under hela dagen när musklerna blir större. Bästa resultat får du förstås om du kombinerar styrketräningen med konditionsträning.